Wrzesień, 2014

DP PTTK OND

Wtorek, 16 września 2014 | dodano: 16.09.2014

+11. Stosunkowo czyste niebo. Słoneczko. Wiaterek ze wschodu. Zauważalny. Dziś start mocno poza krawędzią okna - 6:21. Jednak dzięki temu, że jechało mi się bardzo dobrze i nie pojawiły się opóźnienia w drodze typu światła czy szlabany, udało się nieco nadrobić i na mecie tylko z dwoma minutami obsuwy. Zakładałem przynajmniej 5 czyli jest nieźle.

Po pracy do PTTK na spotkanie klubu. Wychodzimy po 18:00 i robimy we czterech: Maciek, dwóch Mrcinów i ja objazd przez Pogoń, Czeladź i Będzin pod Zamek gdzie Maciek odbija do domu a my jedziemy dalej pod molo na Pogorii 3. Tam trafiamy na końcówkę Ghostbikersowego cotygodniowego kręcenia wokół P3 i P4. Na rozmowach schodzi do około 20:30 kiedy to żegnamy się i każdy w swoją stronę. Ścieżką przebijam się na Pogorię 4 i dalej przez Preczów i Sarnów do domu.
Za słońca jeszcze przyjemnie ciepło ale po zachodzie chłodek robi się zauważalny. Zachodzi potrzeba założenia nieco dłuższego rękawa.

Poniedziałek, 15 września 2014 | dodano: 15.09.2014

+12. Trochę chmurek. Troszkę wiaterku ze wschodu (wg zeznań ICM-u). Generalnie dość przyjemne warunki do jazdy. Start ciut poza krawędzią okna - 6:16. Byłbym na miejscu punktualnie ale skusił mnie widok wschodu słońca do zrobienia mu foto a potem przytrzymał mnie szlaban na przejściu przy "dworcu kolejowym" w Dąbrowie Górniczej i światła na Alei Róż. Na szczęście spóźnienie tylko o minutę.

Ony wschód, co to mnie skusił do zatrzymania. Niestety na foto dużo mu brakuje do tego co "oka" widziały ;-)

Po pracy bardzo ładny choć też i wietrzny dzionek. Dziś powrót bez większego gięcia. Standardem pod molo na Pogorii 3. Wzdłuż zbiornika na Piekło i wzdłuż Pogorii 4 do Preczowa skąd standardem przez Sarnów do domu. Wiaterek przez część drogi w plecy więc udało się w sumie z ładną prędkością jechać. Zresztą, nawet pod wiatr tak 25km/h nie było problemem na młynkach.

DPDZ

Piątek, 12 września 2014 | dodano: 12.09.2014

Zdecydowane +14. Jezdnie mokre. Trochę chmurek. Start poza oknem - 6:19 czyli znów nie za dobrze. Dodatkowo walka z wiaterkiem. Czas udaje się wykręcić przyzwoity ale postoje po drodze dodają ekstra minutek i poza samą jazdą ucieka jeszcze tak z 5 min. co daje lekką obsuwę na mecie.

Po pracy całkiem ciepło. Wracam przez Mec, Środulę, Stary Będzin, 12% na Syberce (koło kościoła powitalnie zatitał Nekor), kładka do M1, Czeladź, Wojkowice. Wjeżdżając już na Mec widziałem na horyzoncie chmurę i ścianę deszczu. Początkowo myślałem, że to gdzieś w Czeladzi leje ale musiało być dalej bo przy M1 wydawało się, że to jeszcze daleko jest. Może Siemianowice Śląskie? W domu zabieram drugą sakwę i robię kółeczko do wsiowego Lewiatana. Wychodząc przekonałem się, że chmura z południa przesunęła się niepokojąco blisko a wiaterek z zachodu dodatkowo budził obawy, że lunie. Do domu docieram jednak na sucho.

DP - zgrzeszyłem - D - upiekło mi się

Czwartek, 11 września 2014 | dodano: 11.09.2014

+11 na starcie. Trochę chmurek. Chyba lekki wiaterek ale nie bardzo miałem dziś czas zwracać na niego uwagę bo start nieco poza krawędzią okna - 6:17. Z tego też powodu zgrzeszyłem pośpiechem i ciągałem się w tunelu za "104". Nie miałem tego w planach. Po prostu tak wyszło. W Gródkowie ruszał z przystanku więc zwolniłem żeby nie musiał mnie potem wyprzedzać i wpuściłem go przed siebie. Tyle, że miałem jeszcze dość prędkości by się ustawić zaraz zanim. Od szkoły w stronę świateł jest długa prosta lekko opadająca do "86" i rozpędzić się tam jest bardzo łatwo. Zwłaszcza, jak coś zbiera wiatr czyli w tym przypadku autobus. No i tak sobie za nim jechałem aż mi GPS oznajmił, że jest 61,2 km/h. Lekko niepewnie się już wtedy poczułem, bo nagłe hamowanie i jestem wbity w tylną klapę. Przy V-kach zero szans się zatrzymać na czas z takiej prędkości. Generalnie staram się unikać jazdy w tunelu bo to głupio niebezpieczne ale jakoś dziś się nie powstrzymałem. Potem jeszcze za skrzyżowaniem znów dogoniłem autobus ale nie chciałem się za nim już ciągnąć. Kierowcy wydawało się chyba, że jednak tak i jakieś dziwne manewry robił. Poczekałem sobie aż odjechał i skręciłem w swoją drogę w kierunku na Łagiszę i Zieloną. Przejazd generalnie spokojny tylko muszę jednak popracować nad tym by wyjeżdżać wcześniej. Jak temperatura spadnie o jakieś 5-7 stopni to takich prędkości już nie utrzymam i spóźnienia będą dużo za duże.

Dziś z pracy ruszam wcześniej by zdążyć przed 15:30 do Urzędu Gminy złożyć wniosek o wymianę dowodu osobistego. Skubanemu już się kończy termin ważności. Jakby to jedzenie było. Jadę bez kombinowania standardem pod molo na Pogorii 3 (tu kompletne pustki), dalej ścieżką do Świątyni Grillowania i przeskok przez tory na Pogorię 4. Stamtąd przez Preczów i Sarnów do celu. Tu załatwiam dosłownie w minutę i ruszam do domu. Już od Sosnowca czułem pierwsze kropelki wody ale na wyjściu z Urzędu kapało dość zauważalnie. Ruszam do domu terenem w stronę Strzyżowic. Deszczyk powoli się rozkręca. Do domu docieram jak już regularnie pada ale ja jeszcze na szczęście tylko nieco pokapany. Po wprowadzeniu rowerka do garażu deszczyk wziął się na dobre do roboty.

DPZD

Środa, 10 września 2014 | dodano: 10.09.2014

+13 i pochmurno ale sucho. Dziś start na krawędzi okna - 6:15 i na miejscu z zapasem 60 sekund. Przejazd spokojny.

Powrót bez zaginania przez Mec, Środulę, Stary Będzin, Kaufland, Łagiszę i Sarnów do domu. Od Kauflanda z extra balastem.

Wtorek, 9 września 2014 | dodano: 09.09.2014

Ku mojemu zdziwieniu +14 na termometrze ale za oknem szaro, buro i ponuro czyli mgły i chmury. Do tego tuż przed moim startem musiało chwilę padać bo jezdnie lekko mokre. Wiatru nie zarejestrowałem. Może dlatego, że mi się trochę spieszyło z powodu obsuniętego startu - 6:18. Przejazd spokojny. Na miejscu z 3 minutami obsuwy. Dziś jakby mniej rowerzystów po drodze. Nowy napęd w Srebrnej Strzale to jest to, czego mi było potrzeba by znów się dobrze tym rowerkiem jechało. Pewność, że mi nic nie przeskoczy przy dynamicznym starcie ze świateł bardzo pomaga w jeździe :-) No i przerzutka z tyłu pracuje o niebo lepiej.

Nie spodziewałem się, że popołudnie może być tak ładne. Skoro jednak takie było, to inna opcja niż wykorzystanie tego na powrót objazdowy nie wchodziła w grę. Kolejno na Kazimierz Górniczy. Potem do Gołonoga. Stamtąd terenowo wzdłuż torów przy Pogorii 1 na Piekło. Potem wzdłuż Pogorii 4 do Preczowa i dalej standardem do Sarnowa. Przy stadionie w Psarach kolejne zagięcie. Najpierw przez lasek i potem za ośrodkiem zdrowia w teren w kierunku na Strzyżowice. Stamtąd już prosto do domu. W sumie bardzo fajnie się jechało choć czasem miałem wrażenie, że jest o włos od burzy. Jednak mnie deszcz nie dorwał. Tylko miejscami miałem wrażenie, że musiało wcześniej padać bo trawy i drzewa mokre. Generalnie spokojny powrót do domu.

DPDSDZ

Poniedziałek, 8 września 2014 | dodano: 08.09.2014

+11. Mgły. Poza tym coraz później wschodzi słońce. Dziś start niemal w oknie startowym - 6:16. Po wczorajszym struciu dziś przewidywałem bardzo kiepskie kręcenie. W rzeczywistości było lepiej niż się spodziewałem i udało się nawet nadrobić ze 2-3 minutki. Przejazd spokojny i na miejscu równo o czasie. Może byłbym nawet nieco wcześniej ale przed startem musiałem przesmarować łańcuch i amorka co ukradło kilka cennych minut. Budowa hotelu w D. G. idzie do przodu. Zniknęło całkiem sporo ziemi.

Po pracy bez zaginania przez Mec, Środulę, Stary Będzin, Zamkowe, lasek grodziecki, Gródków do domu. Tu odstawiam Błękitnego Rumaka i przerzucam się na zbiorkom do Będzina. Odbieram z serwisu Srebrną Strzałę po wymianie wolnobiegu i łańcucha oraz pedałów. Dodatkowo smarowanie piasty w przednim kole plus wymiana linki od tylnej przerzutki i pancerza przy tylnej przerzutce bo coś sypało się przerzucanie biegów na zadku. Teraz różnica od razu widoczna na plus. Żeby wszystko było ok to napęd trzeba było przechrzcić. W tym celu kulam się na 12% na Syberkę i dalej kładką pod M1 i "94" od M1 do Czeladzi. Dalej do Wojkowic i przez Strzyżowice do domu. Zabieram pustą sakwę i jeszcze kółeczko do wsiowego Lewiatana. Sporo osób dziś narzekało, że gorąco, że parno itp. a mnie warunki wyjątkowo pasowały. Może trochę też dlatego, że mam wrażenie jakby mnie brało jakieś przeziębienie.

Kategoria Praca, LinkaP, Łańcuch, Pedały, Serwis, Wolnobieg

DPODS

Piątek, 5 września 2014 | dodano: 05.09.2014

+10. Lekki wiaterek. Ładne słoneczko ale po kolanach zimno. Dziś start całkiem rozsypany i poza oknem: 6:22. Się mi po prostu ordynarnie zaspało. Pogodziłem się z myślą, że będę zdrowo spóźniony i specjalnie już nie cisnę. Jednak przy "dworcu kolejowym" w Dąbrowie Górniczej wychodzi mi z obliczeń, że powinienem mieć nienajgorszy czas więc zabieram się do jazdy z większym sercem. Standardowo tylko krótki postój by strzelić foto budowanego w D. G. hotelu i potem już cisnę ile się da. Obsuwa na mecie 5 min. Gdzieś po drodze zeżarłem 5 min. bo spodziewałem się, że przy tych warunkach termicznych będzie przynajmniej 10. Zacząłem rozważać pomysł zakładania długich spodni rano żeby kolana tak od chłodu nie obrywały. Wśród rowerzystów, których widuję rano, ta idea już weszła w użycie.

Popołudnie bardzo ładne i ciepłe. Ruszam w stronę Kazimierza Górniczego i dalej do Gołonoga. Po drodze jednak zaczyna się blokować lewy pedał. Chwilę grzebię przy nim ale jest nie do uratowania. Wracam przez centrum D. G., Mydlice i Warpie do Będzina i zostawiam Srebrną Strzałę na na wymianę łańcucha, wolnobiegu, pancerza przy tylnej przerzutce i pedałów. Do domu wracam zbiorkomem.

Czwartek, 4 września 2014 | dodano: 04.09.2014

+11 i ładne słoneczko. Niestety też trochę wiaterku i ogólnie chłodno po nogach, co przekłada się na prędkości poniżej 30 km/h. Start poza oknem - 6:19 i nie udaje się nadrobić (znów światła, przejazd kolejowy). Obsuwa na mecie: 5 min. Poza tym spokojny przejazd.

Popołudnie ładne, słoneczne choć już nie upalne niestety. Powrót przez Mec, Środulę, Stary Będzin, 12% na Syberce, Zamkowe, Grodziec. Tu nieco zmieniam trasę i odbijam przez pola w stronę cmentarza na granicy Czeladzi i Wojkowic skąd już prosto do domu. Coraz bardziej oswajam się z myślą, że niedługo Srebrna Strzała wyląduje w serwisie na wymianę wolnobiegu i łańcucha. Już kilka razy przy przełożeniu 2/1 dynamiczny start staje się coraz bardziej ryzykowny. Kilka razy mi przy takiej okazji łańcuch po zębach przeskoczył. Jak nie będzie się dało ruszyć z 2/3 to będzie ostatni dzwonek.

DPDZ

Środa, 3 września 2014 | dodano: 03.09.2014

Jakoś nie utrwaliła mi się w pamięci temperatura. Na oko +10. Wiaterek. Pochmurno ale sucho. Start dziś tylko minutę poza krawędzią okna ale nadrobić się nie udaje raz z powodu tego, że nogi nie lubią już takich warunków i podawanie słabsze, dwa przez pociąg, który spowodował zamknięcie szlabanu przy "dworcu kolejowym" w Dąbrowie Górniczej nim zdążyłem przez przejście przejechać. Wcześniej, w Łagiszy jakiś idiota zupełnie bez powodu trąbił za mną. Cały pas do wyprzedzania miał wolny. Nie rozumiem tych ludzi. Wsiadają za kółko i im odbija. Poza tym spokojny przejazd do pracy.

Po południu pogoda się zrobiła całkiem różna od porannej. Trochę korciło pozaginać ale się powstrzymałem. Powrót przez Kazimierz, Reden, molo na P3, ścieżką do Świątyni Grillowania i dzikim przejściem na Pogorię 4. Dalej standardowo przez Preczów i Sarnów. W domu dokładka drugiej sakwy i kółko do wsiowego Lewiatana.