Październik, 2012

DPOND

Środa, 31 października 2012 | dodano: 31.10.2012

+ 2 na starcie. Mokre jezdnie. Wyjechane z opóźnieniem. Dobrze, że znowu na kołach :-) Wczorajsza próba bycia o określonej porze w domu przy użyciu zbiorkomu nieudana. Jeden korek i wszystko w piz... Rowerkiem na pewno byłbym dużo wcześniej. No nic. Nauczka na przyszłość by nie kombinować.

Po pracy pogoda wyglądała na bardzo przyjazną. I taka też była. Jeden polarek wędruje do sakwy i ruszam w stronę Kazimierza. Stamtąd w kierunku Gołonoga i Pogorii 1. Po drodze słońce chowa się za horyzont i robi się chłodno. Polarek z sakwy wchodzi w użycie. Gdzieś w okolicy Gołonoga pada znowu szprycha w tylnym kole :-/
Z Pogorii 1 przeskakuję na Pogorię 4. Na wodzie ładne kolorki nieba o zmierzchu. Niespiesznym 22 km/h jadę i podziwiam. W Preczowie już całkiem ciemno. Przez Sarnów jadę do siebie.

DPND

Poniedziałek, 29 października 2012 | dodano: 29.10.2012

-2 na starcie. Bezwietrznie, bezmgielnie. Ale jazda już nie ta. I nogi nie podają jak by mogły i napowietrzanie też nie to. Trochę tak dziwnie dojechać na miejsce za dnia jak się jeszcze w piątek dojeżdżało po ciemku. Niby w "dobrą" stronę czas przesunięty ale organizm i tak wie swoje, że coś jest nie tak.

Powrót z jazdą extremalnie zachowawczą a to dlatego bo ponieważ sprawdziła się prognoza pogody i zaczęło sypać. I to SYPAĆ. Sypać z kierunku wmordewindu. Jazda wyglądała więc tak, że co trochę stop, przecieranie okularów i pobieranie namiaru orientacyjnego gdzie jestem. I tak sobie spacerkiem porzeźbiłem na początek do Dąbrowy Górniczej. Wyszarpawszy nieco z bankomatu poturlałem się w stronę Zielonej (po drodze dwie siksy wlazły mi w ostatniej chwili pod koła, w myślach, i chyba nie tylko, dostały na odlew parę qrew). Miałem nadzieję, że drzewa nieco osłabią opad. W parku pusto. Teraz można by wszędzie horrory kręcić. Scenerie są w sam raz. Wertepkoma poturlałem się najpierw do Łagiszy i potem polami przez Gródków do swojej wiochy. Na finiszu jeszcze małe zakupy.
O dziwo, do domu dotarłem niemalże suchy i w zasadzie niezmarznięty. Zupełnie nie tego się spodziewałem. Za to rowerek oblepiony śniegiem. Przednia przerzutka oblodzona i zamarznięta. Teraz stoi bidak w garażu i obcieka.
Zastanawiam się czy po dzisiejszych opadach jutro będą warunki na jazdę rowerem. Raczej to nie spłynie. A jak samochody rozjeżdżą i potem zamarznie, to się porobią koleiny i jazda będzie nieco trącać loterią. Poza tym pewnie zaczną sypać sól.

Nocna Rundka

Niedziela, 28 października 2012 | dodano: 28.10.2012

Sobota była całkiem nie do użytku. Cały dzień padało. Aż się wierzyć nie chciało, że tak można.
W niedzielę rano za oknem jak w środku zimy. Wszystko przykryte śniegiem. Cały dzień mi się nie chciało ruszyć 4 liter z domu. Na przemian jedzenie, czytanie, spanie i tak gdzieś do 19:00. A potem już łamanie w plecach od niejeżdżenia tak dawało się we znaki, że się zebrałem i pojechałem.
Na początek przez Dąbie do Wojkowic Kościelnych i na Pogorię IV. Tam stroną zachodnią dojechałem do Marianek skąd dalej asfaltem na Zieloną. Stamtąd na molo na P3 i do centrum Dąbrowy Górniczej. Przez Koszelew do Będzina pod zamek i dalej przez Grodziec i Gródków do siebie.
Po drodze trochę focenia na szybko. Drogi całkiem przyzwoite do jazdy. W sporej części suche. Kiedy jechałem, to było miejscami sporo mgieł. Rano pewnie znikną bo będzie chyba chłodniej. Jak zjeżdżałem o 22:00 do domu, to było zero na termometrze.

Niedzielny poranek.

Wojkowice Kościelne.

Na Pogorii 4.

I jeszcze raz Pogoria 4.

Zielona. Po zdjęciu tego nie widać.

Pogoria 3.

W centrum Dąbrowy tak pusto jakby jakiś horror na żywo leciał.

Grodziec.

Gródków.

Jechało się bardzo fajnie. Praktycznie puste drogi. Czasem tylko jakiś zabłąkany samochód przemknął chyłkiem. Czasem też jakiś pies gdzieś za płotem zaszalał. Poza tym ludzi prawie zero. Pogoria 4 całkiem pusta. Na molo przy P3 też jakieś niedobitki. Nikogo na rowerku. Żadnego biegacza czy "kijkowca". Nawet spacerowiczów. Normalnie latem o tej porze w tych miejscach tłumy były.

Piątek, 26 października 2012 | dodano: 26.10.2012

Na starcie +7. Dziś trochę inną trasą. Część do Będzina przez Sarnów i Łagiszę. Od Będzina przez Środulę i Mec. Zmiana ze względu na to, że po pracy będzie mi trzeba się spieszyć bo na 16:00 do dentysty i powrót musi być po najkrótszej możliwej trasie a strasznie nie lubię jeździć 2x dziennie tą samą drogą.
Jechało się zadziwiająco dobrze. Albo wiaterek znikomy albo sprzyjająco-neutralny. Drogi delikatnie mokre.

Powrót całkiem szybki. Obok Macro, przez centrum Będzina i Gródków. Udało się dojechać do dentysty z zapasem czasowym i nieco ostygnąć przed remontem.
Wahałem się czy wybyć na Masę do Bytomia ale wyszedłszy z gabinetu wydało mi się, że coś za bardzo spadła temperatura i sobie odpuściłem. Zwłaszcza, że w prognozie stało, że powrót z Bytomia miałbym już w deszczu. Średnia perspektywa.

DPZD

Czwartek, 25 października 2012 | dodano: 25.10.2012

+7 na starcie. Jak na tą porę roku i porę dnia to całkiem przyjemnie się jechało. Coś mam podejrzenia, że wykończyłem środkową tarczę w korbie. Za często mi na niej łańcuch leci :-/ Pozostaje dorżnąć pozostałe dwie tarcze i wymiana.

Wychodząc z pracy pogodę zastałem nieco niewyraźną. Były nawet ślady jakichś opadów. Skróciłem drogę powrotną jednocześnie starając się ją nieco zamotać. Powrót obok Makro do Będzina. W Lidlu zakupy uzupełniające i prosto do domu. Na wyjściu ze sklepu mżawka, która potem się rozkręciła na odcinku do Łagiszy i potem osłabła w drodze do Gródkowa. Tempo raczej spacerowe.

DPOSZND

Środa, 24 października 2012 | dodano: 24.10.2012

+7 na starcie. Bardzo dobra widoczność. Wiaterek nieco w twarz ale nie za mocny więc jechało się całkiem dobrze. Patent na 20 groszy w latarce sprawdził się znakomicie. Żadnego niekontrolowanego przełączania trybów świecenia na wertepach.

Po pracy ruszyłem na Dąbrowę Górniczą z myślą przejechania przez nią w drodze do Będzina. Niestety utkwiłem w niej nieco dłużej gdyż z powodu awarii. Była się urwała linka od przedniej przerzutki. Dobrze, że akurat dojeżdżałem do przejścia dla pieszych, przy którym zapaliło się czerwone światło. Spokojnie zjechałem sobie na bok i przeprowadziłem operację wymiany linki. W końcu opłaciło się wożenie zapasu.
Wykonawszy zabieg reanimacyjny podjąłem drogę ku celowi ogólnemu czyli do Będzina. Przy czym w założeniu jechałem tam zrobić zaopatrzenie a wyszła jeszcze przy okazji wizyta w serwisie po zapasowe linki do przerzutek gdyż był się zapas wyprztykał. Przy okazji zamówiłem kółeczko do Meridy.
Potem do Kauflanda i z wypakowanymi sakwami, przy zapadających ciemnościach statecznie przez Łagiszę i Sarnów do domu.
Patent 20-groszowy w latarce sprawdza się idealnie.

Kategoria Praca, Serwis

Wtorek, 23 października 2012 | dodano: 23.10.2012

+6 na starcie. Mgły ale już nie takie mleko jak wczoraj. Jechało się dużo szybciej. Tylne kółko mnie wkurza. Albo dziś zostawię rowerek w serwisie albo jutro samo kółko zawiozę.

Po pracy do Dąbrowy Górniczej zassać z bankomatu. Potem przez Ksawerę, Łagiszę i Sarnów do domu.
Tak coś ludzie mówili o załamaniu pogody i jakieś takie teksty leciały ostatnio a tu pogoda całkiem, całkiem. Fakt, mniej słońca, nie ma upałów ale do jazdy w sam raz. Nie wieje, nie leje. Jakby się tak do wiosny utrzymało nie miałbym nic przeciwko temu.
Się dziś zdecydowałem na zakup drugiego zadniego kółka do Meridy. Będzie na przekładkę jak znowu polecą szprychy. Zamówię sobie w czwartek i w poniedziałek lub wtorek odbiorę. Tzn. nowe do rowerka po przełożeniu kasety a obecne do serwisu. A jak się coś posypie, to na odwyrtkę. Coby przestojów za długich nie było. Może to nieco zbytkowne rozwiązanie ale co tam. Nie będę walczył z nałogiem a on wymaga nieustannej gotowości sprzętu.

Poniedziałek, 22 października 2012 | dodano: 22.10.2012

+5. Sakrameckie mgły. Miejscami jazda "na pamięć" jak okulary zaszły mgłą. Poza tym całkiem przyjemna droga do pracy. Dojechane z lekką obsuwą w czasie ale w granicach dopuszczalnych. W pracy wszyscy chwalą się co też porabiali przez ostatnie 2 dni.

Po pracy przez Dąbrowę Górniczą do Będzina (przez Koszelew i Warpie) do serwisu. Okazało się, że zrobili sobie wolne. Pewnie korzystają z pogody a ruch w interesie teraz mniejszy to i w sumie się za bardzo nie zdziwiłem. Niedługo do serwisu będzie trzeba się umawiać jak na audiencję :-P Nic nie załatwiwszy przez Zamkowe do Grodźca, po górkach w Gródkowie i do domu. Pogoda całkiem sympatyczna choć to już nie te upały, co to je lubię. A już zupełnie nie lubię takiej różnicy temperatur. Połowę wdzianka trzeba wieźć potem jako balast :-/
Tak w ciągu dnia zerkałem czy ktoś jakiejś ustawki nie uruchomi ale niczego takiego się nie doczytałem. Pewnie po weekendzie wszyscy dohasani na full.

Zakończenie w Chudowie

Niedziela, 21 października 2012 | dodano: 21.10.2012

Dzisiejszy dzień rowerowy rozpoczęty stosunkowo wcześnie bo mniej więcej około 7:15. Wyruszam do Sosnowca pod fontannę przy PTTK na spotkanie z grupą wyjeżdżającą do Chudowa na zakończenie sezonu kolarskiego PTTK. Za oknem mleko i jakieś +5 stopni więc wdzianko raczej konkretne potrzebne.
Dojeżdżam na miejsce niemal równo o 8:00 razem z bratem Marcina. Tu jeszcze kwadrans akademicki. Robimy foto i ruszamy. Potem foto robiłem jeszcze po drodze w różnych miejscach zupełnie losowych.
Jedziemy na początek na Trzy Stawy i Muchowiec, gdzie miał czekać Rysiek. On też nas prowadzi do Panewnik a dalej potem trochę ja trasą, jaką jechaliśmy do Rybnika (Chudów był wtedy po drodze). Temperatura powoli rośnie, mgły stopniowo opadają, słoneczko ładnie świeci. Trasa trochę asfaltami, trochę lasami. Po drodze spotykamy innych rowerzystów. Niektórzy chyba na ten sam zlot. Inni niestowarzyszeni.
U celu jesteśmy trochę przed 11:00 czyli przed czasem. Marcin ogarnia sytuację i staje na tym, że kto chce pojeździć po okolicy ma czas do 13:30. Reszta obstawi zlotowe atrakcje. Formuje się sześcioosobowa Grupa Do Badań Parametrów Okolicznych Błot, która po gorącej herbacie niezwłocznie wyrusza wypełnić swoją misję. Jedynie Robredo trzeba odrywać od kuszy żeby się nie postrzelił przypadkiem. I zapuszczamy się w las gdzie rozpoczynamy badania. Udało nam się zjechać trochę terenu i wnioski są takie na temat parametrów okolicznych błot. Są stosunkowo rozległe aczkolwiek areał jest nieco ruchomy. Co do głębokości, to jest dostateczna by się koncertowo upaprać. Takoż odpowiednia jest gęstość i czepliwość owych błot. Przy okazji błot występują obiekty w postaci widoków wartych zobaczenia oraz akweny wodne wielkości wszelakiej.
Ze względu na ograniczony czas przeznaczony na działanie GDBPOB formacja rozpoczyna powrót do grupy głównej nie omieszkując jednakże wykorzystać okazji i rozszerzyć zakres badań. Wypadają one pomyślnie. Ostatecznie GDBPOB powraca do formacji startowej i razem ruszamy dalej sfociwszy się uprzednio w towarzystwie kamienia i zamku.
Kolejny punkt to ogród botaniczny. Nie focę tam jednak tylko usiłuję wytropić co mi tak irytująco w tylnym kole hałasuje. Nie udaje się to jednak.
Dzisiejsza grupa była rewelacyjna pod kątem nastrojów i zamiłowań. Wszyscy przychylnym okiem patrzyli na improwizacje i exploracje. Takież mieli i nastroje. Nie raz i nie dwa zdarzyło się dziś wjeżdżać "na czuja" i "na pałę" w jakieś boczne polne drogi co skutkowało mnóstwem żartów i wybuchami dobrego humoru. Czasem też skróceniem drogi.
Wdzieramy się po drodze na Srocze Górę. Stamtąd (po foceniu i podziwianiu) rozpoczynamy powrót. Był onyż powrót również bogaty w improwizacje autorstwa Avacsa. Przy czym i one nie były w stanie zepsuć humoru ekipy. Jedynie wyostrzał się cięty dowcip serwowany każdemu, kto miał odwagę spróbować coś namieszać, zwłaszcza skutecznie.
Powracamy obok pracy t0mas82-a ale jak uprzednio telesympatycznie wykrywamy, że nie ma szans by był dziś w pracy więc nie próbujemy go turbować.
Jankego (omijając kilku kandydatów do KK) jedziemy na Janinę (gdzie żegnamy się z Ryśkiem) i dalej do Sosnowca.
Jest wesoło. Także coraz chłodniej i ciemniej. Przy szlaku rowerowym na Trójkąt Trzech Cesarzy robimy postój chwilowy, gdzie Marcin opowiada o szlaku. Potem podziękowania za uczestnictwo i rozjeżdżamy się. Z Edytą i Maciejem eskortuję Joannę niemal pod drzwi. Potem z Maciejem eskortujemy Edytę pod drzwi. Potem Maciej jedzie do siebie bo też już jest prawie pod drzwiami. A potem ja sam odstawiam siebie do domu przez Czeladź (tu postój na wdzianie kurtki i pełnych rękawiczek), Wojkowice (tu postój na karmienie Garimna) i Psary (tu wjazd do sklepu po małe co-nieco). Powrót już mocno po ciemku i we wstających mgłach.
Dzionek rowerowo równie udany jak wczorajszy.

Link do pełnej galerii (171 zdjęć).

Ustawka z Olem

Sobota, 20 października 2012 | dodano: 20.10.2012

Takie dni to ja lubię.
Nie dość, że cały pod znakiem rowerowania w doborowym towarzystwie to jeszcze pełen atrakcji.
Dziś sprawcą biegu wydarzeń był Olo81. Zaproponował objazd po pobliskich obiektach między innymi industrialnych. Zebraliśmy się na Górce na Środuli. Przybyłem na miejsce jako ostatni. Czekali już Olo, Frey, Domino, Robredo i Biko. Tradycyjnie na powitanie pogaduchy i kwadrans akademicki dla ewentualnych spóźnialskich ale okazało się potem, że kto miał być, to już dotarł.
Ruszyliśmy. Na początek budowla w formie kaplicy, co to faktycznie było, to by trzeba Ola zapytać. Potem, jedziemy na miejsce zameczku. W terenie okazuje się, że jest to tylko nieduży wzgórek i tablica informacyjna. Kolejny punkt programu to grota Mieroszewskich. Aż dziw, że takie miejsca funkcjonują ledwo kilkaset metrów od trasy, którą pokonuję do pracy. W kolejności jest dworek gościnny (obecnie konserwatornia). Potem nieco dłuższa przejażdżka w kierunku Strzemieszyc. Tutaj Robredo, Frey i Biko rozpuszczają konie i na prostej lecimy grubo powyżej 30 km/h. Zwiedzamy groty i oglądamy pozostałości z wapiennika. Stamtąd jedziemy do pozostałści fabryki chemicznej. Po fabryce przebijamy się czarnym szlakiem do wapiennika Bordowicza. Byłem w tym miejscu w zeszłym roku i mam wrażenie, że nieco teren został uprzotnięty. Poszukam zdjęć z mojej wizyty i podlinkuję dla porównania.
Dalsza częśc programu to wizyta w lokomotywowni. Podczas focenia pracownicy uświadamiają nas, że to czynny zakład i generalnie to mamy się znikać stamtąd. Takoż czynimy uwożąc kilka foto. Kolejne miejsce, z którego zostajemy pogonieni to młyn, tu nawet nie focę bo tak po prawdzie, to nie wiem co warto. Później Olo pokazuje nam, co było warto sfocić. W ogóle jego zdjęcia pewnie pokażą, że niby byliśmy w tym samym czasie, w tych samych miejscach ale Olo był w jakimś świecie równoległym bo uchwycił takie rzeczy, których nikt z nas nie widział.
Dalej nawiedzamy budynek przedszkola, kiedyś szpital a także okoliczne domki. Jest też jeszcze po drodze zajazd i kościół. Na tym focenie kończymy choć programu założonego przez Ola się nie udaje wykonać z przyczyn różnych a głównie z tej, że dzień się kończy. Ruszamy w stronę Pogorii 3. Znów tempo zawałowe. Niedaleko centrum Robredo i Biko odbijają ku centrum a my lecimy zasiąść przy izobroniku przy P3 gdzie czas nam schodzi na wesołej rozmowie do 19:00 z kawałkiem. W końcu się żegnamy i każdy z nas leci w swoją stronę. Ja przez chwilę razem z Olem jadę do parku Zielona i tam się rozdzielamy. Przez Preczów i Sarnów jadę do domu.
Dzień bardzo sympatycznie spędzony. Jeżdżenie, śmiechy, rozmowy, focenie, sympatyczni ludzie - wszystko czego trzeba by dzień uznać za pozytywny.

W grocie Mieroszewskich

Kolorki jesieni w drodze do jaskiń.

Olo z poświęceniem foci w jaskini.

Ekipa podlicza ząbki.

Bejrut.

Sprawdziliśmy jak od środka wygląda wapiennik Bordowoicza.

Zajazd Alicja.

Finisz na P3.

Link do pełnej galerii (157 zdjęć).

Wapiennik Bordowicza - moja zeszłoroczna wizyta tamże.