Październik, 2012

DP i w góry

Wtorek, 9 października 2012 | dodano: 09.10.2012

+2 na starcie. Wyjechałem z tak dużym opóźnieniem, że nawet nie próbowałem nadrobić. Wszystko przez extra bagaże czyli ekwipunek na wyjazd w Beskid Niski. Niby wstałem wcześniej żeby się nie spieszyć ale jednak pół godziny to trochę za mało rezerwy. Miejscami mgła ale za to odrobinę jaśniej.
Wczoraj założyłem bardziej terenowego laćka na tył Meridy i jakoś tak fajniej się jechało. Przy okazji nieco oskrobałem błoto. Może to brak tych kilku (kilo-)gram tak podziałał?

Po pracy jeszcze kilka kilometrów do Oli. Tam pakujemy jej i mój rower na samochód, bagaże do środka i jedziemy jeszcze po Edytę. Trzeci rowerek na bagażnik i już bez marudzenia prosto do schroniska Bartne. Przybywamy na miejsce około 22:00 i już tylko składanie rowerków do kupy a bagaży do pokoju i spać.

Poniedziałek, 8 października 2012 | dodano: 08.10.2012

+6. Mokro, ciemno, ślisko. Nie pociskam już tak bardzo choć nogi podają bez problemu. Trochę obawiam się nowych dziur, których po ciemku może być nie widać, a które teraz będą się pewnie pojawiać jak grzyby po deszczu.

Po pracy na początek obok Makro do Decathlonu. Zakup butów do deptania zimą lub po górach, rękawiczek polarowych i nowej bandanki. Po spakowaniu nabytków poddaję się i wdziewam czapkę i rękawiczki. Wieje na zimno :-/
Dalej do Będzina oskubać nieco zaczątki łysiny i do Kauflanda dosypać do sakw. Potem statecznie przez Łagiszę i Sarnów do domu.
Zimno się robi. A już pod wiatr to w ogóle jak w ruskim czołgu.

Zakończenie Klubowe

Sobota, 6 października 2012 | dodano: 06.10.2012

Dziś dzień klubowego wykańczania okresu. Pogoda od rana słoneczna choć początkowo "rześko". I bardzo wietrzne. Jadę na spotkanie pod fontannę przy PTTK w Sosnowcu przez Wojkowice, Czeladź i Milowice. Na Milowicach dwóch "miszczów" ustala który winy temu, że jeden wjechał w kufer drugiemu. Docieram na miejsce z obsuwą. Walka z silnym wiatrem mocno spowalniała jazdę.
Na miejscu grupka już gotowa do startu. Foto i jedziemy. Dziś robię za uczestnika więc za bardzo się trasą nie przejmuję. Niektóre miejsca znane, inne mniej.
Jedziemy na Kazimierz na spotkanie z zaspanym panem_p. Dalej z przystankami do Sławkowa. Tam małe co nieco w AUSTERII w postaci kolejno gorącej herbatki, pysznego żurku i kawy. Zahaczamy o ruiny zamku dostawszy się tam prywatną furtką.
Z ruin wracamy do Sosnowca. Najpierw uderzenie na Sosinę i potem dalej docelowo na działkę Waldka. Tam długa, zalewana i zajadana nasiadówa aż do 21:00 z groszami. Wesoło, spędzony czas. Rozjeżdżamy się powoli by w pięciu dotrzeć do centrum Sosnowca. Żegnam się z chłopakami i przez Pogoń, Będzin, Łagiszę i Gródków wracam do siebie. Miejscami nieźle wieje ale mimo tego jedzie się całkiem sprawnie.
20 min. po tym jak dojechałem do domu zawiało i sypnęło deszczem.

Piątek, 5 października 2012 | dodano: 05.10.2012

+6. Wyjechałem z zapasem czasowym więc mi się nie spieszyło za bardzo. Była okazja podziwiać impresje ze wschodu słońca. Całkiem ładne kolorki były.

Po pracy spotykam się z Marcinem. Omawiamy różne sprawy klubowe i rowerowe akcje od czasu kiedy nie jeździliśmy razem. Powoli toczymy się do Dąbrowy Górniczej. Dalej wschodnią stroną Pogorii III jedziemy na teren wzdłuż Pogorii IV. Jazda całkiem przyjemna. Nic nie przeszkadza. Wyjeżdżamy na asfalt przy P4 i kierujemy się w stronę Marianek. Tu wiatr daje ostro do wiwatu. Próbujemy ciągnąć ponad 30km/h ale miejscami nie wychodzi jak mocniej zawieje. Kończymy przy RZGW i zatrzymujemy się jeszcze pogadać o kolejnych sprawach klubowych. Słońce w międzyczasie schodzi niżej i robi się coraz zimniej. Żegnamy się i ruszamy w swoje strony. Ja przez Preczów i Sarnów do domu. Cały czas pod wiatr. Ciężko było przekroczyć 30km/h. Wiatr na dodatek zimny.

Czwartek, 4 października 2012 | dodano: 04.10.2012

+6. Miejscami mglisto. Nogi nie podają jak wczoraj. I odziać trzeba było się bardziej :-/ Ale za to popołudnie w prognozach wygląda wielce zachęcająco :-) Dziś chyba będzie ustawka z Ghostami do przejazdu trasy.

Po pracy wertepkami do Dąbrowy Górniczej a potem przez Warpie do Będzina pod Dyskobola. Tam spotkanie kolejno z Lenym, Adamem, Domino i Włodkiem. Ruszamy na objazd. Po drodze czekamy jeszcze na wylocie z Będzina do Grodźca na Mario. Potem już bez większych przerw robimy zaplanowaną rundkę z niezaplanowanymi odchyłkami (się mi pojebusiało w jednym miejscu... no w dwóch, tak po prawdzie). Kończymy w miejscu startu. Wyszło 20 km.
Żegnamy się i każdy w swoją stronę. Ja przez Łagiszę i Sarnów do domu.
Całkiem przyjemna temperatura jeszcze po 18:00 choć robi się już szaro.

Środa, 3 października 2012 | dodano: 03.10.2012

+12. Za oknem kapie. Wychodzę na autobus ale 10 metrów od drzwi stwierdzam, że nie kapie aż tak bardzo żeby nie dało się jechać. Nawrót, zmiana wdzianka na obciski, przerzucenie balastu do sakwy i w drogę. Przy 30km/h deszczyk ledwo kapiący zamienia się w nieco zacinający. Woda na okularach + światła samochodów jadących z przeciwka = widzę jasność na przemian z ciemnością. Znajome kałuże omijam używając mocy. Do Będzina w butach jeszcze znośnie. W Będzinie jednak kałuż urodzaj a w Sosnowcu dodatkowo potoki na górkach od Środuli do Mecu. W butach robi się extrema.
Wchodzę do biurowca i słyszę mlaskanie jakbym po bagnie chodził. Nieciekawą sytuację ratuje szybka przebiórka w suche ciuchy.
Jeszcze prognozy nie oglądałem na resztę dnia ale mam nadzieję, że nieco się uspokoi z tym deszczem. Wczoraj jak patrzyłem na prognozę startową to niby miało już kończyć padać a tymczasem leci równo.

Po pracy dzień zupełnie niepasujący do poranka (albo na odwrót). Może nie upały ale w słoneczku całkiem przyjemnie. Najpierw gnam do Centrum Dąbrowy Górniczej i dalej na Koszelew. Tam wbijam w wertekpki i testuję różne ścieżki i dróżki. Nie tak całkiem z ciekawości owo testowanie. Będzin będzie organizował niedługo jakąś imprezę i ma tam być w programie mała rundka dla rowerzystów. Na sobotniej ustawce Adam zagadnął mnie czy bym czegoś nie zaproponował. Miałem już w sumie coś w głowie ale nie byłem pewien czy to będzie przejezdne więc dziś pojechałem sprawdzić. Trochę pokręciłem się po różnych ścieżkach i ścieżynkach jak też asfaltach i chyba będzie dało się zrobić kółko nieco inne niż ostatnio a dodatkowo. Potem powrót wertepkowo-asfaltowy do domu.

Wtorek, 2 października 2012 | dodano: 02.10.2012

+12. Mokrawo. Jechało się całkiem sprawnie. Tyle, że ciemno połowę drogi.

Powrót częściowo wertepkami. Dąbrowa Górnicza - Będzin - Grodziec. Coś tam czasem kapnęło. Temperatura całkiem jeszcze przyjazna.

Poniedziałek, 1 października 2012 | dodano: 01.10.2012

+8. Jasno robi się coraz później. Straszne jak dnia ubyło przez weekend. Rowerzystów po drodze też jakoś mniej.

Po pracy przez Dąbrowę Górniczą, Zieloną, Preczów i Sarnów do domu. Wstrzeliłem się w kawałek ładnej pogody: słoneczko, lekki wiaterek. Odziany na krótko dojechałem w ładnym czasie.
A o 17:10 mi coś tak zamajaczyło, że dziś spotkanie GHOSTBIKERSÓW. Tylko nie bardzo kojarzyłem o której i gdzie dokładnie. Się doszukałem i dowiedziałem, żem przespał godzinę bo spotkanie już trwa. Qźwa jak się nie wbije do jakiegoś przypominacza to tak potem się starość objawia :-/ Może następnym razem zapamiętam wpisać sobie przypomnienie.