DNPND

Czwartek, 14 stycznia 2021 | dodano: 14.01.2021

Dawno już nie nadmieniałem, że zimy nie lubię. Więc nadmieniam.
Poza tym nie było jakoś specjalnie tragicznie. Temperatura chyba w okolicach zera. Przez noc trochę dosypało i było po drodze więcej odcinków białych, ale też sporo błota śniegowego. Raczej bez wiatru.
Start udaje mi się zrobić zauważalnie wcześniejszy - 5:40. Dzięki temu na mecie tylko minuta obsuwy. Może nawet i tyle by nie było, gdyby nie moment postoju na odłamanie z leżącej gałęzi małego kijka do oskrobania rowerka ze śniegu na mecie.
Trasa przez Będzin z opcją małobądzką.
Ogólnie jechało się jakby lepiej niż wczoraj. Trochę na pewno przez komfort jaki zapewniało większe, czasowe okno przelotowe. Trochę zaś to, że ludzie zdążyli w wielu miejscach udeptać białe i przez to był mniejszy opór na kołach. Choć średnia prędkość ani trochę nie powala na kolana. Za to obyło się bez gleby i większych uślizgów. Gorzej będzie jak wszystko pozamarza. Zwłaszcza koleiny.
Po drodze jedynie ślady innych rowerzystów i to bardzo nieliczne.

Powrót tylko w części zaliczam do terenu. Sporo udało się pojechać jezdniami w niezłym stanie. Taki był zamysł na powrót bo chciałem trochę na czasie zaoszczędzić. Trasa nieco zbliżona do wczorajszej: Mortimer, Park Hallera, Zielona, Preczów, Sarnów.
Dość spokojnie. O jakieś 20-25 min. krócej w drodze. Chyba się powoli ochładza. Miałem wrażenie, że ciągnie zimnem od południowego zachodu. Choć do samego końca jazdy było ciągle w okolicach zera. Finisz już formalnie po zachodzie słońca ale jeszcze nie za kompletnych ciemności.

Słup przy Expo Silesia dalej leży w poprzek ścieżki.