Piątek, 10 lipca 2020 | dodano: 10.07.2020

Start minimalnie lepszy od wczorajszego - 6:12. Jednak czasu na marudzenie nie ma.
Trasa zwykła przez Sarnów, Preczów i Dąbrowę Górniczą. Spokojnie, bez sensacji.
Warunki o poranku iście letnie. Lekki wiaterek, dużo słońca, ciepło.
Na mecie równo o 7:00.

Powrót początkowo spacerowy, tzn. gdzie było z górki, to rower sam leciał, gdzie płasko albo pod górkę to kręciłem delikatnie. Ale był też kawałek żwawszy.
Trasa trochę gięta bo przy weekendzie trzeba sobie coś tam pozwolić czasem.
Początek terenem przez las zagórski na Reden, potem Łęknice i bieżnią P3 do przejazdu na P4 i dalej bieżnią do Kamienia Ornitologa. Tu tempo równe ale bez szaleństw, tak 26-27km/h.
W Kuźnicy Piaskowej zbiera mi się na eksploracje. GPS twierdził, że gruntowe drogi z tamtego miejsca kończą się ślepo. No to pojechałem sprawdzić. Faktycznie, jedna kończy się na bagienku. Druga, której na mapie nie było ale oznaczona była do jutrzejszego biegu, też docierała do tego samego cieku wodnego (Pogor) i ciągnęła się dalej ale nie widziałem żadnego użytecznego przejścia na drugą stronę. Ciekawe jak to rozwiążą zawodnicy. Woda raczej nie zachęcała do brodzenia. Na oko powyżej 0,5 metra żuru. Tak więc dla mnie dwa ślepe zaułki.
Wracam na znany teren i asfaltem ciągnę do Dąbia-Chrobakowego a potem do Malinowic. Tu mały wqrw na kierownika, który zabrał się do wyprzedzania pod górkę i przed zakrętem czyli bez dostatecznej widoczności. Oczywiście z przeciwka nadjechał samochód ale ten musiał koniecznie zmieścić się między nim a mną. Chyba mi się nagrał na kamerze więc całkiem możliwe, że poślę filmik na Policję niech go przeszkolą odpłatnie z zasad bezpieczeństwa na drodze.
Finisz terenem do Strzyżowic i końcówka asfaltem do domu.
Na powrocie przyjemna lampa. W końcu nogi przy tych 26-27km/h nawet znaku nie dawały, że coś jest nie tak. To lubię. I nawet nie przeszkadzał zauważalny wiatr choć w wielu miejscach był przeciwny.