Środa, 24 października 2018 | dodano: 24.10.2018

Zawalczyłem mimo tego, że ciemno, mokro i wieje. Znalazłem w tym wszystkim plus nawet dodatni taki, że wiaterek popcha mnie mocno w stronę właściwą. Ruszam o 6:05. Pierwsze 300m to krótka walka a potem już jedzie prawie samo. Mam wręcz wrażenie, że jest ciepło. Trasa standardowa przez Łagiszę i Dąbrowę Górniczą. Bez ekscesów. Czasem trochę kropelek na twarz poleciało ale do końca nie wiem czy z nieba, czy spod koła. Po za lekko wilgotnymi nogawkami dojeżdżam na sucho. Na miejscu 10 min. zapasu.

Przez cały dzień wiało tak, że ładnie wysuszyło okolice. Na wyjściu ładne słoneczko i silny wiatr. Jak się stało to było nawet przyjemnie ale wystarczyło tylko, że ruszyłem i od razu czuć było moc podmuchów. Większość trasy powrotnej pod wiatr więc nie była to łatwa jazda. Walką jednak też nie. Po prostu mozolne przebijanie się do przodu. Kręcę przez Mec i Środulę (zwężka jest dalej i niezłe korki się robią w szczycie). Ścieżka w Będzinie (ta namalowana) miejscami z pryzmami liści uwięzionych w kałużach więc trzeba uważać by się nie pośliznąć. W Będzinie na odcinku 11-go Listopada od ronda UE do skrzyżowania przy Al. Kołłątaja też jakieś zaciski. Na szczęście rowerem obskakuje to bez problemu. Uciekam z Nerki na Zamkowe i dalej do lasu grodzieckiego. Przeskakuję "86" na światłach i od razu w teren i do lasu gródkowskiego. Dopiero przy podstawówce wracam na "913" i kręcą nią już do domu, dalej mozolnie, nóżka za nóżką. Nie szarpałem się więc przejazd długi czasowo ale za to spokojny choć średnio przyjemny. Zwłaszcza, że mam odczucie jakby próbował mnie dorwać jakiś bakcyl. Czyżbym się załatwił wczorajszym powrotem w deszczu? :-/ W domu polopirynka, czosnek i spać. Może uda się spacyfikować problem.