Poniedziałek, 22 października 2018 | dodano: 22.10.2018

Dobre się skończyło i czas wrócić do rutyny. Zbieram się dość sprawnie i na kołach jestem o 6:05. Środek nocy. Mgła. Zdecydowanie ciepło nie jest. Nie wieje. Na "913" dość sporawy ruch jak na tak wczesną porę. Kręcę zwykłą trasę przez Łagiszę i Dąbrowę Górniczą. Tempo niespieszne bo mam rezerwę czasu a i widoczność kiepska. Dodatkowo na okularach osadza mi się ciągle wilgoć i muszę je regularnie przecierać. Ale jedzie się przyjemnie i bez ekscesów. Na miejscu mam kilka minut zapasu.

Na wyjściu ładnie, słonecznie. I bardzo ten widoczek okazał się zwodniczy. Ruszam z kurtką przypiętą do plecaka i rękawiczkami w kieszeni. Przejechałem tak może z kilometr i założyłem rękawiczki. Minąwszy Mec i szpital zatrzymuję się ponownie i doubieram jeszcze kurtkę. Nie ma szans z lekkim acz zimnym podmuchem. Przy cmentarzu na Środuli wahadło. Buduje się jakaś hala i chyba do niej podciągali media. Przez Będzin przetaczam się wzdłuż ścieżki przy ul. Kościuszki i 11-go Listopada. Potem Zamkowe i do lasu grodzieckiego. Całkiem tu sporo ludzi. Głównie kijkarze. Nie dziwię im się bo w ruchu jest nawet przyjemnie a słoneczko ładnie podkreśla jesienne barwy lasu. Ja tu jednak tylko przejazdem. Sprawnie przeskakuję światła na "86" i kręcę "913" do zjazdu do centrum dystrybucyjnego Lidla. Terenem do lasu gródkowskiego i potem jego bokiem do podstawówki. Tam wracam na trochę na asfalt by wbić ponownie w teren na żółtym szlaku i opuścić go niedaleko podstawówki w Psarach. Podjeżdżam tam pod drzwi szkoły by poczytać o wynikach głosowania. Mnóstwo papieru ponaklejane, jakieś tabelki, zestawienia, podpisy. Za dużo tego by studiować na szybko, a ja mam jeszcze plany wymagające dziennego światła, więc ruszam prosto do domu. Potem w "internetach" doczytałem się, że gminą dalej będzie dowodził dotychczas dowodzący Wójt. Doczytałem się też, ku miłemu zaskoczeniu, że przewidziany jest remont DW "913" na odcinku od świateł na "86" do Celin. Ma być poszerzona jezdnia do 7m, utworzony na całej długości ciąg pieszo-rowerowy, przepusty dla dzikiej zwierzyny, zatoczki autobusowe i inne udogodnienia. Na wszystko jest 90mln pln. Przetarg ma się rozstrzygnąć do 20 listopada tego roku a modernizacja ma się skończyć do 2021. Powiem, że czekam z zaciekawieniem co z tego wyniknie. Wzdłuż tej drogi chodnik i droga dla rowerów to byłoby miodzio bo jest ruchliwa w godzinach szczytu a sporo ludzi przy niej mieszka. Sam też korzystam przy dojazdach i powrotach z pracy więc jestem na 1111!% za!