Klubowo-Maczki

Niedziela, 27 września 2015 | dodano: 27.09.2015

Dzisiejszy dzień rowerowy to klubowe jeżdżenie po Sosnowcu. Prowadzi klubowy kolega, historyk i przewodnik PTTK Grzegorz Onyszko. Docelowo mieliśmy dotrzeć na Maczki. Na standardowym miejscu startu naszych wyjazdów czyli pod fontanną na Placu Ćwierka zebrało się nas kilkanaście osób. Głównie klubowicze ale było też kilka osób spoza PTTK. Podejrzewam, że frekwencja byłaby większa gdyby nie raczej słaba temperatura i nieco chmurek. Na miejscu zjawiam się kilka minut przed 10:00 zastając już większość. Odczekawszy do 10:00 ruszamy niezbyt spiesznym tempem prowadzeni przez Grzegorza przez zakamarki Sosnowca często zatrzymując się przy budynkach, które do tej pory mijaliśmy bez zwracania na nie uwagi. Okazuje się, że wiele z nich ma swoją historię czasem dość zaskakującą. Poznaję sporo nowych dróżek i przesmyków pomiędzy głównymi drogami Sosnowca, którymi ostatecznie wybywamy na zielonym szlaku. Jego fragmentem kierujemy się na Julisz, Balaton i ostatecznie Maczki. I znów okazuje się, że miejsca, przez który już nie raz jechałem mają za sobą trochę historii. Objazd ze zwiedzaniem kończymy na kamieniu pamiątkowym na Maczkach. Stąd ruszamy już w stronę centrum Sosnowca ostatecznie rozjeżdżając się na Dańdówce. Z Grześkiem jadę do Zagórza. Potem już sam przez Dąbrowę Górniczą zahaczając o molo na Pogorii 3. Musiały się tu odbywać jakieś zawody bo właśnie zwijają dmuchaną metę a na ośrodku trwa rozdawanie nagród. Przez Zieloną wybijam się na czarny szlak do Łagiszy. Nielegalnym skrótem przebijam się do lasku gródkowskiego i przy szkole podstawowej wracam na asfalt do domu. Po drodze zajeżdżam pod pomnik radzieckich żołnierzy. Już dawno nie był w dobrym stanie ale dziś przekonałem się, że i w moich okolicach mieszkają prymitywy. Pomnik został zdewastowany. Figura żołnierza jest pozbawiona głowy a pomnik wymazany sprayem.

Wstawiam niestety tylko link do galerii bo od jakiegoś czasu mam problemy z linkowaniem zdjęć z google. Jak wkleję link do zdjęcia to nie wyświetla się w ogóle treść wpisu i same zdjęcia :-/