Poniedziałek, 3 sierpnia 2015 | dodano: 03.08.2015

+12 na starcie. Ładne słoneczko. Minimalny wiaterek. Start 6:17. Standardowo przez Zieloną i Dąbrowę Górniczą. Na "dworcu" trafiam na obydwa szlabany opuszczone. IC rusza w stronę Częstochowy a KŚ wjeżdżają na peron. Potem zdziwienie na rondzie w centrum D. G. Myślałem, że jeszcze nie będą blokować a tu już barierki porozstawiane. Oczywiście rowerkiem przemknąć się to nie problem. Robię 2 szybkie foto i kręcę dalej bo już z czasem robi się krucho. Jeszcze tylko szybkie foto hotelu i szybki zjazd do celu. Na miejscu z zapasem 2 min.

Centrum Dąbrowy Górniczej przygotowuje się na TdP. Kierowcy będą mieli przekichane.

Po pracy wracam bez gięcia. Kolega w ciągu dnia przesłał mi link do kamerki internetowej z widokiem na centrum Dąbrowy Górniczej i w związku z widokiem jaki się przez nią otwierał zrezygnowałem z powrotu przez D. G. Zamiast tego ruszyłem standardem do Będzina (przez Mec, Środulę, Stary Będzin, ścieżką do Stadionu). Koło Stadionu napotykam pierwsze taśmy. Czyli będą lecieć jakoś przez Syberkę. Przejeżdżam obok Lidla i Urzędu Miejskiego. Taśm więcej. Przy Urzędzie chyba jakaś premia lotna a naprzeciw scena i zabawy dla dzieciaków i rozrywki dla dorosłych. Cykam kilka foto i toczę się do przejścia pod Al. Kołłątaja. Po drodze pełno ludzi w kamizelkach i przygotowane już barierki i kolejne (kilo)metry taśmy. Pewnie niedługo pojadą bo około 17:00 mieli zacząć robić kółka w Dąbrowie ale mam na dziś inne plany i nie czekam. Zresztą ciepełko jest takie, że tylko dobrze się podczas niego kręci. Stanie, nawet w cieniu, raczej nie należy do atrakcji. Przez Zamkowe kręcę do Grodźca. Tu nieco doginam zjeżdżając pod Biedronkę i ścieżką jadę do Wojkowic. Niestety w okolicach Orlenu dalej jeszcze wszystko rozgrzebane. Ale rowerkiem myka się tam sprawnie. Potem kawałek terenu i prosta do domu. Bardzo przyjemny powrót do domu. I spokojny.

Premia lotna?

Godzinę później pewnie było tam czarno od ludzi.

Parcie na szkło.

Pomalowali odcinek ścieżki od Zamkowego do Browaru czyli chyba już koniec kopania na tym odcinku ;-p