Środa, 22 kwietnia 2015 | dodano: 22.04.2015

+1. Ładne słoneczko. Wiaterek niezauważalny choć w trakcie jazdy powietrze szumi w uszach. Ale to tak zawsze. Start 6:12. Kręci się bardzo dobrze. Na Zielonej z daleka widzę błyskającego pomarańczowego koguta. Jak wjeżdżam na most na Czarnej Przemszy to widzę koparko-ładowarkę i po kilka samochodów stojących w obie strony więc skręcam na ścieżkę rowerową i przez park dojeżdżam do ronda na Zielonej. Potem foto hotelu - znowu mu się kapinkę urosło. Kolejne pomarańczowe koguty widzę spod DorJan-a. Na zjeździe do Biedronki wbijam na chodnik i przy budowie ronda robię kilka foto na szybko. Potem podejmuję kolejną próbę wynalezienia objazdu do ul. Szymanowskiego przez osiedle. Jeszcze trochę muszę się tam pokręcić by zoptymalizować ten odcinek. Na miejscu z zapasem kilku minut.

Po pracy prawie letnia pogoda. Ruszam terenem do Dąbrowy Górniczej. Potem asfaltami na bieżnię i objeżdżam Pogorię 3 od strony Łęknic i dalej na Piekło, gdzie wbijam na terenowy objazd Pogorii 4 do Wojkowic Kościelnych. Tamże wracam na asfalty i przez Podwarpie jadę na terenowy odcinek do Siewierza. Po drodze przyuważam pierwszego na żywo bociana w tym roku. Oczywiście foto ku pamięci. Potraktował mnie nieco podejrzliwie i statecznym, acz całkiem żwawym, krokiem nieco się oddalił zmuszając mnie do robienia na max zoomie. Ale coś tam wyszło. Dalej standardem asfaltem pod zamek. Już miałem skręcić w stronę kościoła i rynku kiedy moje oko przyciągnęło coś, co wyglądało z daleka jak pomnik. Pomnik? Na placu zabaw? Coś mi nie grało i podjechałem bliżej. Ścianka wspinaczkowa. Chyba jakaś nowość. Przynajmniej dla mnie. Przez rynek jadę w stronę przejazdu pod "86" i w końcu wbijam do lasu. Tu trochę objazdami docieram do Zendka i skręcam w stronę lotniska z zamiarem objechania go dookoła. Przez chwilę wydawało mi się, że coś pokręciłem z drogą. Ale nie. Po prostu wypitolili do gołej ziemi las, który od tej strony otaczał pas startowy. Wszystko zryte a ślad ścieżki widać tylko miejscami. Ale full-em to nie problem i powoli ale bez zsiadania przebijam się aż do dawnego miejsca spotterów. Tu też las wychlastany do ziemi. Robię foto do panoramki i jadę dalej by wydostać się na kierunek do Nowej Wsi przez dawną jednostkę wojskową. A tu znowu niespodzianka. Ogrodzenie, bramy. Odbijam w lewo i na czuja ścieżkami wyjeżdżam przy osiedlu w Mierzęcicach. Podjeżdżam pod dawną bramę jednostki i widzę informację o budowie. Skanska stawia terminal cargo. Już objazd lotniska nie będzie taki prosty. Wracam prosto do domu przez Nową Wieś, Twardowice i Górę Siewierską. Bez zatrzymywania i focenia. Na miejscu foto wskazań GPS-a i czyszczenie amorów i łańcucha. Trochę kurzu przyłapały a łańcuch w okolicach lotniska zaczął domagać się smarowania. Zanim to zrobiłem zafundowałem mu jeszcze kąpiel w benzynie.

Poranne foto hotelu.

Sajgon w centrum Zagórza. Doły na metr. Wyżej 40km/h nie ma co jechać bo ciasno.

Popracowy bocian w drodze do Siewierza.

Ścianka wspinaczkowa na placu zabaw w Siewierzu przy zamku. Niestety regulamin taki, że aby na nią wejść to musi być opiekun obiektu obecny. Ktokolwiek to jest.

Z lasu widzę jak coś się pali. Trawy? Mnie to wyglądało bardziej na stos opon.

Tu wszędzie był las.

Zaś tutaj była brama wjazdowa do dawnej jednostki lotniczej w Mierzęcicach. Teraz wjazd na budowę i tablica z info.

Podsumowanie dnia.

| 20:20 środa, 22 kwietnia 2015 | linkuj Tam też. Nowy pas jest bardziej na północ od starego i bardziej wystaje na wschód. Wycięli wszystko dookoła. Zresztą. Co ja Ci będę opowiadał :-) Wsiądziesz kiedyś na koła i sam sytuację zbadasz :-)
| 20:14 środa, 22 kwietnia 2015 | linkuj Aaa widzisz, a ja to zlokalizowałem bardziej z boku od strony Zadzienia
| 19:33 środa, 22 kwietnia 2015 | linkuj Raczej wątpię żeby coś w miejsce tego lasu posadzili. To jest na podejściu do pasa startowego więc raczej puste będzie. Tak jak jest od strony zachodniej. Same pola. Poza tym zawsze mogą wpaść na pomysł żeby jeszcze pas wydłużyć i wtedy pusty teren będzie jak znalazł.
| 19:05 środa, 22 kwietnia 2015 | linkuj heh, ta ścianka rzeczywiście wygląda jak pomnik ;) hotel rośnie, a ta łysa polana w Pyrzowicach to coś nie bardzo ... może chociaż jakieś wąsko- i niskopienne coś tam zasadzą :)