Toruń - Krośniewice

Niedziela, 15 czerwca 2014 | dodano: 15.06.2014

Start dziś opóźniony. Daje się we znaki zmęczenie materiału obawiające się potrzebą dłuższego snu. Zwłaszcza po takim dniu jak wczoraj. Na początek jedziemy do centrum, gdzie chłopaki się potwierdzają, Krzysiek załatwia sprawę espresso a wszyscy robią foto. Uporawszy się z tym wracamy na właściwy brzeg Wisły i "91" dalej ciągniemy w kierunku domu. Po jakichś 40 km znów czuję bicie tylnego koła. Oględziny ujawniają znany już i zlikwidowany w Słubicach problem czyli uszkodzona opona. Robię przekładkę przód na tył i tył na przód, i jadę dalej. Paweł daje mi znać, że zakotwiczyli w zjeździe 3 km dalej. Kiedy tam docieram już szamają. Dołączam się do procederu. Posileni kontynuujemy walkę z kilometrami. Przez Włocławek jedziemy ścieżką rowerową. Szeroka, wygodna tylko z jednym mankamentem - za dużo miejsc gdzie trzeba sobie włączać "zielone". Bardzo to uprzykrza i spowalnia podróż. Za miastem ścieżka wiedzie lasem. Jedziemy nią razem z Krzyśkiem ale w końcu ją porzucamy i wracamy na pobocze "91". Wyboje ścieżki są bardzo przykre podczas jazdy tak obładowanymi rowerkami. Dzień jest generalnie pogodny i słoneczny ale niezbyt ciepły. Na szczęście wiaterek sprzyja i kilometry uciekają. Przed Krośniewicami zatrzymujemy się i szukamy noclegu. 3 próby nieudane ale udaje się znaleźć nocleg w samym centrum miasta. Nie kombinujemy i korzystamy z dostępnej opcji. Po drodze jeszcze tylko rzutem na taśmę wpadamy do Polomarketu na szybkie zakupy.

Na początek jedziemy na stare miasto. Chłopaki się potwierdzają. Krzysiek załatwia sprawę espresso. Wszyscy focimy.

A potem zaczyna się żmudne rzeźbienie "91".

Albo coś nowego albo rok temu byłem zbyt zmęczony, kiedy tamtędy przejeżdżałem.

Gdzieś przy trasie nowe wcielenie Buddy Jedzącego ;-)

Regulacja ruchu na drodze krajowej.

Spora część zdjęć z drogi powrotnej to właśnie "dzieła" tego typu - blacha z nazwą gminu, powiatu, województwa lub czymś podobnym.