Piątek, 27 lipca 2018 | dodano: 27.07.2018

Rozruch standardowy. Na kołach jestem o 6:08. Czuć dużo wilgoci po wczorajszych burzach i ulewach. Od północy i wschodu chmury zasłaniają słońce. Powietrze ledwo się rusza. Do kręcenia warunki nawet niezłe. Trasa przez Łagiszę i Dąbrowę Górniczą. Trafiam na opuszczony szlaban na "dworcu kolejowym". Dość dawno mi się to nie zdarzyło. Na miejscu jestem z zapasem minuty. Dojazd spokojny ale trochę wymęczony. Mało snu przełożyło się na słabe kręcenie. Na odcinku Łagiszy wręcz zasypiałem. Dopiero jak zaczęły się podjazdy w D. G. to nieco otrzeźwiałem.

Przed wyjściem z pracy nieco popadało więc start przy mokrych jezdniach. Opady dziś generalnie burzowe i całkiem sporo ich śladów napotkałem po drodze. Udało się wrócić na sucho choć niestety uflejanym. Trasa bez większego gięcia przez Mec i Środulę do Będzina. Tu troszkę nietypowo kręcę się wypatrując jakichś stoisk z parasolami. W końcu warunki sprzyjają sprzedaży takich produktów. Jednak nie udaje się nic znaleźć bez wchodzenia do sklepów. Dziwne. Zaginam z centrum miasta w stronę Zamkowego i dalej do Grodźca. Wspinam się pod kościół (ten niżej położony) i zjeżdżam w stronę Biedronki. Tu jest też mini targowisko ale wszystko pozamykane. Coś ci nasi handlowcy nie bardzo łapią okazję. Może jutro mi się na targ zechce pojechać choć na popołudnie mam już plany nierowerowe. Tymczasem staczam się w stronę Wojkowic i za Orlenem wbijam w teren na prostą do domu. Cała trasa kręcona niespiesznie by nie nadziać się na opad z ołowianej chmury, która rozciągała się przede mną, na zachodzie. Największego ufleja złapałem jeszcze na Środuli. Przy cmentarzu po ulewach i długich opadach zawsze zbiera się tam woda. Do tego trwa naprzeciw cmentarza budowa. Resztę łatwo sobie dośpiewać. Potem po drodze też jeszcze czasem trafiał się jakiś bryzg wody.