Okienko Pogodowe

Piątek, 18 listopada 2016 | dodano: 18.11.2016

W czwartek rano zerknąłem na prognozę pogody w okolicach soboty. ICM zapowiadał pogodową nędzę czyli deszcz cały dzień. Za to piątek miał być dość ciepły, może nawet słoneczny i tylko trochę wietrzny. Jako, że jeszcze mi się ostało niemało urlopu to na szybko zdecydowałem się wziąć jeden dzień z przeznaczeniem na rowerowanie.

Dzwonię jeszcze tego samego dnia do Prezesa czy pracuje w piątek. Pracował. Rano jednak usłyszałem sms-a i po sprawdzeniu okazało się, że jednak Marcin ma wolne. Umawiamy się przy Orlenie w Wojkowicach o 9:30. Wciągam nieco paliwa, zbroję się do wyjazdu i ruszam na spotkanie.

Od razu zderzenie z silnym, południowym wiatrem. Spowalniał mnie o dobre 10km/h. Pod Orlenem jestem pierwszy więc czekam. Marcin ma dalej i też trochę walki z wiatrem ale w końcu dociera. Teraz już we dwóch kręcimy bez napinek. Na początek przez całe Wojkowice aż do Bobrownik.

Trochę na GPS-a a trochę na moją pamięć kręcimy w stronę Piekar Śląskich i dalej Radzionkowa. Po drodze mamy Kopiec Wyzwolenia w Piekarach Śląskich. Zawsze jakoś mi się udało go ominąć będąc w tych stronach więc dziś się na niego wspinamy. Można by wjechać bo stromo nie jest ale zabrania tego regulamin a po drugie jednak ścieżka jest wąska. Poza tym nie będziemy robić wiochy. Grzecznie wprowadzamy rowerki na szczyt i robimy kilka foto. Długo tam się zostać nie da bo wiatr na górze hula konkretnie. Szybko wychładza więc schodzimy i kontynuujemy jazdę.

Jest po drodze trochę odcinków terenowych. Na początek jedziemy do Rezerwatu "Segiet". Ścieżki są nieco zdradliwe bo przykryte liśćmi i niejeden raz mieliśmy z tego tytułu niespodzianki. A to ukryte kamienie, a to jakieś bagienko, gałązki. Na szczęście udało się to przejechać bez problemów choć niezbyt szybko. W sumie to nam się w ogóle nie spieszyło. Jedyne założenie na dziś to wrócić za jasności a poza tym rzeźbienie trasy "na żywca".

Punktem zwrotnym były Domy Celne z Reptami Śląskimi. Tak stało na mapie GPS-a (OpenStreetMap). W realu to po prostu domy mieszkalne, które kiedyś może miały taką funkcję ale teraz nic o tym nie świadczy. Znajdują się niedaleko kościoła w Reptach. Za tymiż domami skręcamy znów w teren i do parku przy centrum rehabilitacyjnym, przy którym też w końcu się wyłaniamy z lasu.

Asfaltami dotaczamy się do zamku w Starych Tarnowicach. Tu chwila na foto, Marcin bierze pieczątkę i robi rozpoznanie w temacie ewentualnego zwiedzania. Mniej więcej w tym czasie obydwaj stwierdzamy, że czas by zassać nieco paliwa. Pora jest taka, że spokojnie można zasiąść do wczesnego obiadu. Jedziemy na rynek w Tarnowskich Górach, gdzie znamy sprawdzony już punkt karmieniowy. Dziś w zestawie dnia pieczarkowa, rybka z ziemniaczkami i surówką z białej kapusty. Pasuje. Do tego gorąca herbatka i szybko akumulatory zostają doładowane.

Jest już po 13:00, kiedy ruszamy dalej. Plan był wstępnie taki, że jak będzie czas to jedziemy w stronę Zendka i dalej do Siewierza ale już wiemy, że za dnia tej trasy nie zrobimy więc skracamy. Jedziemy nad zalew Chechło i stamtąd lasami w stronę Świerklańca. Wypadamy spomiędzy drzew przy mostku na Brynicy. Kawałek jedziemy "78" i w Niezdarze zjeżdżamy w boczne drogi i pola by wybić się nimi do Sączowa. Tu już nieco siły nas opuszczają. Dzień pogodny, słoneczny i niespecjalnie zimny ale wiatr wysysa energię. Przejeżdżamy pod A1, przecinamy "913" i bocznymi drogami docieramy do Twardowic skąd znów terenem w stronę Rogoźnika.

Rezygnujemy jednak z tego kierunku i wbijamy na "913". Wjazd pod cmentarz w Strzyżowicach i długi zjazd aż do Psar. Przy kościele przerzucamy się skrótem na ul. Szkolną, gdzie żegnam się z Marcinem i wracam do domu.

Wyszło bardzo fajne, spokojne kręcenie. Jak na listopad to bardzo ładny dzień. Trochę wiatr utrudniał ale nie na tyle by zniechęcić do kręcenia. W domu jestem na tyle wcześnie, że mam jeszcze prawie godzinę do zachodu słońca. Dzięki temu udaje mi się umyć Rzeźnika, który dziś jeszcze trochę dozbierał błotka, igiełek i innych ozdóbek do tego, co mi się dokleiło wczoraj na ul. Szymanowskiego i wcześniej w Preczowie.

Na kopcu.

W rezerwacie.

Domy Celne.

Park przy Centrum Rehabilitacji.

Zamek w Starych Tarnowicach.

Selfie trening nad Chechłem.

Średnia nędzna ale kręcenie bardzo przyjemne.