Poniedziałek, 25 lipca 2016 | dodano: 25.07.2016

Pierwszy rzut oka za okno ujawnił dywan chmur na niebie ale na zewnątrz było sucho i ciepło. Przygotowania przedstartowe poszły tak sobie i ruszam dopiero o 6:13. Niespodzianką jest drobny deszczyk. Jednak postanawiam zaryzykować i nie wdziewam przeciwdeszczówki tylko podkręcam tempo. Udaje się po kilometrze wyrwać z opadu. Nie na długo jednak. Kropelki pojawiają się co jakiś czas w drodze na Zieloną. Potem jeszcze przez trochę na granicy Dąbrowy Górniczej i Sosnowca. Na Zielonej dziś dmuchanie ale mną się Policjanci nie zainteresowali. Na światłach na Mortimerze bus spycha mnie na zapadniętą kratkę ściekową, którą chciałem objechać ale musiałem uciekać żeby mnie nie przytarł. To już nie pierwszy raz. Doganiam go na następnych światłach na tyle, by ku pamięci zrobić foto jego blach. Następnym razem pojadę tak szeroko, żeby nie miał szans mnie wyprzedzić nim nie przejadę newralgicznego punktu. Poza tym droga spokojna i przyjemna. Padające kropelki zdążyły wyschnąć nim dotarłem na metę z 5 minutami zapasu.

W ciągu dnia w okolicy Zagórza przeszła solidna burza i długi deszcz. Wypogodziło się gdzieś około 14:30. Jezdnie do 15:00 zdążyły nawet nieco podeschnąć miejscami. W powietrzu czuć jednak dużo wilgoci a chmury nie zniknęły. Trochę obawiam się, że może znów popadać pomimo tego, że ICM obiecuje spokój. Za dnia też miało być sucho. Kręcę powrót bez gięcia przez Mortimer, Reden, Zieloną, czarny szlak do Łagiszy i Sarnów. Na mojej wiosce asfalty suche. Nawet jeśli coś popadało, to nieznacznie i zdążyło wyschnąć. Udaje mi się wrócić na sucho.
Z serwisu info, że poza hamulcem reszta przeglądu zrobiona. Jednak trzeba sprowadzić uszczelkę i trochę Rzeźnik jeszcze poczeka.