Po Sosnowcu

Niedziela, 24 lipca 2016 | dodano: 24.07.2016

Dzisiejszy dzień pod znakiem klubowego jeżdżenia z cyklu Poznaj Sosnowiec. Prowadzi PTTK-owski przewodnik, nasz klubowy kolega, Grzegorz Onyszko. Miejsce zbiórki to przedszkole na Porąbce. Ruszam lekko obsunięty o 9:12 ale że trasa taka jak do pracy to powinienem się zmieścić w czasie. Dzięki temu, że dziś niedziela jedzie się całkiem dobrze. Ruch znikomy, światła niemal współpracują. Kiedy jestem na wysokości fabryki sprawdzam czas i wychodzi mi, że byłby to niezły czas dojazdu. Stąd mam na start już niedaleko i większość z górki. Na miejscu jestem jakieś 5 min. przed czasem. Czeka już spora grupa z Cyklozy i trochę osób z zewnątrz. Czekamy chwilę, potem przedstartowe foto i Grzesiek przejmuje prowadzenie. Z Krzyśkiem trzymamy tyły zamykając całkiem liczną grupkę. Zakosami miasta przebijamy się powoli przez różne jego punkty dowiadując się ciekawostek z historii nie tylko Zagłębia. Cały przejazd zajął nam ponad trzy godziny i zleciał właściwie błyskawicznie. Pogoda dopisała, humory również. Obyło się bez kłopotów technicznych i była tylko jedna, niegroźna gleba. Wycieczkę zakończyliśmy przy Zamku Sieleckim. Pożegnawszy nieklubowiczów we własnym gronie zataczamy się do ogródka piwnego niedaleko dawnego pomnika hydraulików i zasiadamy do uzupełnienia elektrolitów. Przy okazji omawiamy nieco detali dotyczących najbliższych wyjazdów. Potem powoli się rozjeżdżamy. Solo kręcę w stronę centrum Zagórza i dalej na standardową trasę powrotną przez Reden, Zieloną, Łagiszę i czarny szlak do Psar. Tam nieco gnę powrót by przebić 60km za dzień i zahaczam o Malinowice. Terenem przerzucam się do Strzyżowic i zjeżdżam do domu.

Przedstartowe foto.

Grzesiek opowiada o nieistniejącym browarze.

Pogórnicze domy z przełomu XIX i XX wieku.

Dawny Fakop obecnie Foster-Wheeler i tramwajowa zawracanka na Okrzei.