Czerwiec, 2014

Grzmiąca - Moryń

Piątek, 6 czerwca 2014 | dodano: 06.06.2014

Zaczynamy dziś około 9:30. Wracamy do Kłopotu do muzeum bociana białego, gdzie się potwierdzamy. Potem wjeżdżamy na ścieżkę rowerową na wale rzeki Odry. Jedynym jej mankamentem jest to, że zbudowana jest z betonowych płyt i to położonych w poprzek. Jedzie się średnio komfortowo ale przynajmniej z dala od samochodów i z pięknymi widokami na rozlewiska Odry. Dziś potwierdzeń prawie nie zaliczamy. Na odcinku z Kłopotu do Uradu na ścieżce nie ma nic. W Słubicach był kościół i cmentarz ale dla nas miasto tym razem est okazją do załatwienia technicznych aspektów rajdu. Odwiedzamy przede wszystkim ściany płaczu by być w drodze wypłacalnymi. Ja nabywam dwie nowe oponki i od razu, na ławeczkach na wale dokonuję wymiany. Stare opony lądują w koszu. Wymieniam też klocki w tylnym hamulcu. Dodatkowo jeszcze najeżdżamy sklep wędkarski, gdzie kupuję siatkę na ryby z przeznaczeniem do suszenia pranych ciuchów w czasie jazdy. Patent jutro przejdzie chrzest bojowy. Wyjeżdżamy z miasta ścieżką rowerową na wale Odry. Dalej ścieżka miejscami prowadzi poniżej korony wału ale jedzie się nią całkiem dobrze. Etap ze Słubic pod Kostrzyń nad Odrą jest jednym z dłuższych ale i spokojnych bo na wałach nie ma żywego ducha. Podjeżdżamy pod dyrekcję Parku Narodowego Ujścia Warty. Niestety jest po 16:00 i nie ma nam kto zrobić potwierdzenia. Na wjeździe do Kostrzynia wstępujemy na chwilę do fortu i wizytujemy dawne przejście graniczne. Potem wieża ciśnień i poszukiwanie miejsca, gdzie dałoby się zjeść. Paszę pobieramy już na wylocie z miasta. Potem szukamy noclegu i jedziemy już do celu. Na miejscu jesteśmy przed 22:00.

Jeszcze raz Kłopot i muzeum bociana białego.

Wałem na Odrze jedziemy...

... Świecka. W tle niemiecka strona Odry.

Tu Błękitny dostaje nowe kapcie i klocki do hamulca na tył.

Po niemieckiej stronie rzeki co chwila jakieś miasteczka. Po naszej pusto.

Niemiecką stroną też gna jakaś ekipa :-)

Fort w Kostrzyniu nad Odrą.

Kolejna wieża ciśnień.

Kategoria Kilkudniowe, KlockiT, Opona

Czarna - Grzmiąca

Czwartek, 5 czerwca 2014 | dodano: 06.06.2014

Z Czarnej ruszamy dość wcześnie. Jest w miarę ciepło ale nad nami dywan chmur czasem z dziurami w stronę błękitu. Jedzie się całkiem dobrze. Zdążamy do Milska na przeprawę promową Przewozu. Jedziemy dalej do Bojadła, gdzie szukamy "Tańczących Sosen". Jak się okazuje są dalej niż nam się zdawało i jedyne co oglądamy to wydmy śródlądowe i zniszczony pałac. Zdobywamy też potwierdzenie w domu kultury. W drodze do Sulechowa podjeżdżamy pod pałac w Trzebiechowie, w którym mieści się m. in. szkoła. W Sulechowie zdobywamy potwierdzenie domu kultury obok zamku i chwilę kręcimy się wokół rynku. Dychnąwszy nieco ruszamy do Krosna Odrzańskiego. Odcinek jeden z dłuższych dziś i zakończony o porze w sam raz na obiad. Nim do niego dochodzi potwierdzamy się na zamku. Tam też Paweł odkrywa, że ma w Krośnie rodzinę. Potem jemy i ruszamy w stronę Kłopotu. Na zjeździe ścieżką rowerową coraz bardziej rzuca mi tyłem. Zjeżdżamy w końcu w spokojniejszą drogę i chwilę dalej robię wraz z Pawłem ogląd sprawy. Ujawniamy przecierającą się oponę. Jest ryzyko, że nie wytrzyma dużego obciążenia i w dogodnym miejscu robimy postój, na którym zamieniam opony na kołach. Jedzie się lepiej. Dość spokojną drogą docieramy do Kłopotu jednak do muzeum podjedziemy już dnia następnego. My jedziemy już prosto na zarezerwowany nocleg do Grzmiącej. Cel osiągamy około 21:00.

Niemal na dzień dobry "promujemy" się :-)

Bojadła.

Wydmy śródlądowe.

Pałac w Trzebiechowie.

Sulechów.

Dorodna akacja.

Krosno Odrzańskie.

Ujawnia się problem techniczny :-/

No to mamy Kłopot.

Bajeczne kolorki o zachodzie słońca w drodze do Grzmiącej.

Ścinawa - Czarna

Środa, 4 czerwca 2014 | dodano: 06.06.2014

Dzień zaczynamy od powrotu z porwania i uwolnienia rowerków :-) Żegnamy się z naszym gospodarzem uwieczniając spotkanie na zdjęciu. Start następuje późno ale pogoda jest bardzo dobra i wszystko wskazuje na to, że uda się bez problemu wykręcić 100 km. Nasz pierwszy cel to Głogów. Okazuje się jednak w czasie jazdy, że po drodze są różne atrakcje. Na wjeździe do Rudnej przyuważam tabliczkę informacyjną o pałacu Rudnej Starej. Zawracamy i zbaczamy nieco z trasy. Chwilę nam zajmuje szukanie obiektu i udaje się tylko dzięki pomocy mieszkańca miejscowości. Pałac jest ruiną, niestety. Do tego schowany w zagajniku naprzeciw stawu. Robię kilka zdjęć i wracamy na trasę docierając do Rudnej. Byliśmy przekonani, że to małe miasteczko z ładnym ratuszem ale nas, odpoczywających zagaduje Pani Radna i uświadamia, że Rudna jest wsią. Zaskakujące. Wspominamy o naszej wizycie w Starej Rudnej i słyszymy, nie pierwszy już raz, że konserwator zabytków nie wyraża zgody na żadne prace w obiekcie. Nawet zabezpieczenie tego co jeszcze jakoś wygląda jest niemożliwe. Przykre to i bardzo dziwne. Robimy sobie zdjęcie z nasza rozmówczynią i żegnamy ruszając w dalszą drogę. W gminie Grębocice zatrzymujemy się przy ruinach pałacu. Kiedyś musiała to być piękna budowla. Teraz to tylko pusta skorupa. Docieramy w końcu do Głogowa. Na wjeździe do miasta szukamy Fortu Gwiazda. W miejscu oznaczonym na mapie jest park i jedyne co może świadczyć o tym, że był tu fort, to fragment ceglanego muru. Przynajmniej tyle udaje nam się na szybko odkryć. Potem jedziemy do centrum pod zamek Piastowski gdzie się potwierdzamy i ruszamy w dalszą drogę. Po drodze podjeżdżamy pod pałacyk w Czernej. Tam tylko foto i jedziemy dalej do Bytomia Odrzańskiego. Robimy dłuższą przerwę na obiad by mieć siły na skok do Nowej Soli. Kolejno jedziemy pod muzeum (w remoncie), pod most zwodzony (ale nie udaje się trafić na jego podnoszenie) i do kościoła św. Antoniego, gdzie udaje nam się zdobyć potwierdzenie. Z Nowej Soli jedziemy już prosto na nocleg do Czarnej. Miejsce okazuje się bardzo spokojne, do tego stopnia, że nawet mamy spokój od komórek i internetu. Padamy szybko ale też i wstajemy wcześnie dnia następnego i wcześniej zaczynamy dzięki temu start.

Uwolniwszy rowerki z niewoli...

... jedziemy...

... do, przez przypadek, Rudnej Starej.

W Rudnej zagaduje nas lokalna Pani Radna.

Zachodnia ściana Polski obfituje w akacje. Miejscami to całe lasy.

Kolejne ruiny.

Zamek w Głogowie.

Bytom Odrzański.

Nowa Sól.

Pęgów - Ścinawa czyli wszystko przez Maćka czyli porwanie

Wtorek, 3 czerwca 2014 | dodano: 05.06.2014

Deszczyk hałasował gdzieś do 7:00. Nim się zebraliśmy do startu zrobiła się mniej więcej 9:30 i ładna pogoda. Jedzie się całkiem dobrze i Uraz osiągamy dość szybko. Niestety nie udaje się tam potwierdzić bo na plebanii nikogo nie ma a zamek to ruina, zagrodzona zasiekami i nawet zdjęcie udaje się zrobić bardzo marne bo zza drzew. Dalej sprawnie toczymy się do Brzegu Dolnego. Tu potwierdzenie jest bezproblemowe bo pałac jest jednocześnie siedzibą urzędu gminy. Kolejny punkt na trasie to Lubiąż i tamtejszy klasztor. Decydujemy się na zwiedzanie, co zajmuje nam godzinkę ale warto pomimo tego, że większość budynku to ruina. Potem obiadek w przyklasztornej karczmie i ruszamy do Prochowa. Tutaj zamek też jest zrujnowany ale trwają prace remontowe. Teren oznaczony jako prywatny.
Focimy i Maciek dzwoni do kuzyna w Ścinawie i uprzedza go, że wpadniemy na kawę. Jedziemy prześcigając się co chwila z deszczem. Ostatecznie dopada nas w Ścinawie. Tam też rowerki idą do niewoli i zostajemy uprowadzeni przez Staszka do niego do domu. Gości nas przepysznym obiadem z własnej produkcji mięskiem i potem jeszcze śniadankiem. W sumie owo porwanie to błogosławieństwo bo uratowało nas od deszczu i pozwoliło zregenerować siły na dzień następny.

Ruiny zamku w Urazie. Zza płota. Mało co widać ale podjeść trudno bo drutem wszystko owinięte jak do oblężenia.

Brzego Dolny. Zespół pałacowy. Obecnie siedziba lokalnych władz.

Tego dnia pogoda była dosyć uciążliwa. Podobnie jak poprzedniego.

Zespół poklasztorny w Lubiążu.

Aż trudno uwierzyć, że takie pomieszczenia kryją te zniszczone mury.

Zapiera dech.

Warto było wstąpić na zwiedzanie.

Ruiny kolejnego zamku. Tym razem już w remoncie. Prochowice - o ile mnie pamięć nie myli ;-)

Uprowadzenie :-]

Brzeg - Pęgów

Poniedziałek, 2 czerwca 2014 | dodano: 02.06.2014

Dziś udaje się ruszyć przed planem czyli nieco po 8:30. Jedziemy na zamek Piastów po zaległą pieczątkę dla Maćka. Potem przenosimy się pod kościół św. Mikołaja i potem dalej pod wieżę ciśnień. Tym ostatnim miejscem zamykamy eksploracje Brzegu i ruszamy dalej. Niestety wiatr wciąż nam nie ułatwia. Celujemy do Jelcza-Laskowic. Jazda zrywami. Po postoju ruszamy z kopyta ale po kilku kilometrach pod wiatr prędkość spada. Chwila przerwy, start, zryw i znów przerwa. Po prostu opór na jazdę.  Po drodze Krzysiek robi się na ludzi wpadając na wizytę w zakładzie fryzjerskim. W Jelczu jesteśmy już nieco zmarnowani. Zdobywamy potwierdzenie na plebanii kościoła św.  Stanisława Biskupa i Męczennika. Podjeżdżamy jeszcze pod znajdujący się po drugiej stronie ulicy pałacyk,  który okazuje się być siedzibą władz gminy, burmistrza i jeszcze kilku innych urzędów. Bardzo reprezentacyjne i zadbane miejsce. Z Jelcza jedziemy prosto do Wrocławia. Zaczynają się pojawiać pierwsze kropelki deszczu, niegroźne jeszcze. Etap do Wrocławia był chyba najsprawniej dziś przejechanym odcinkiem. Niedaleko AWF-u zaczyna padać i już nie przestaje aż nie kończymy jazdy na dziś.  Nim jednak doszło do lądowania przyszło nam trochę pokręcić się po mieście.  Nim dotarliśmy pod Halę Ludową przez przypadek udaje się podjechać pod drewniany kościółek. Potem Hala i fontanna i zaczęliśmy przebijać się na Rynek. Tam zdobywamy potwierdzenie w punkcie informacji furystycznej i focimy się na szybko. Deszcz się rozpędza i w związku z tym rezygnujemy z podjechania pod wieżę ciśnień z tarasem widokowym. Kierujemy się na Uraz. Ruch na drodze duży ale spory kawałek przyjeżdżamy ścieżką rowerową.  Potem jednak dobre się kończy i przychodzi jechać razem z samochodami. Zostaje nam do Urazu kilkanaście kilometrów kiedy decydujemy się na wcześniejsze zakończenie kręcenia. Znajdujemy nocleg w Pągowie w kampingu. Prognoza na jutro podła ale może uda się jednak pojechać jakiś konkretny dystans.

Dzień zaczynamy od brzeskiego zamku.

Kolejna wieża ciśnień. Jeszcze w Brzegu.

W drodze.

Jelcz-Laskowice.

Wrocław.

Amur w Pęgowie :-)

Odrowąż - Brzeg

Niedziela, 1 czerwca 2014 | dodano: 01.06.2014

Start lekko obsunięty w czasie. Trochę udaje się zyskać minutek przebijając się kładką zamiast wracać na most w Krapkowicach. Lądujemy dość sprawnie przy zamku w Rogowie Opolskim. Udaje się potwierdzić bo miejsce jest hotelem. Po foceniu ruszamy walczyć z kilometrami i wiatrem w drodze do Opola. Podjeżdżamy pod Wieżę Piastowską ale niestety nie udaje się tam wejść bo ogrodzone jak do remontu. Przenosimy się na rynek gdzie trwa impreza masowa. Aplikujemy sobie herbatkę/kawę z ciachem i jedziemy do Muzeum Wsi Opolskiej, gdzie udaje się zdobyć potwierdzenie. Jedziemy dalej w stronę Lewina Brzeskiego szukając okazji do obiadania. Jak na zawołanie znajduje się BIDA! W użycie wchodzą kotlety farmerskie czyli kawały mięcha wielkości sporego talerza. Walka z obiadem zajmuje nieco czasu. Porzucamy myśl jechania główną drogą i wracamy nieco by wbić na boczne. Dzięki temu trafiamy pod zamek w Dąbrowie. Niestety nie da się go zwiedzić więc tylko focimy i jedziemy dalej. Po zażartej walce z wiatrem docieramy do Lewina Brzeskiego. Tam dłuższa przerwa dla mnie na ulubionego Earl Greya i ptysia a dla Krzyśka lody i espresso. Tu już szukamy noclegu by dziś zakończyć wcześniej.  Po kilku sesjach łączności nocleg rezerwujemy w Brzegu. Docieramy tam dość wcześnie ale trochę czasu schodzi na kręceniu sie po mieście.  Udaje się potwierdzić na zamku. Lotem chwilę błąkamy się szukając sklepu. Ostatecznie jazdę kończymy nieco po 20:00.
Plan na jutro nieco podgonić, pojeździć po Wrocławiu i znaleźć nocleg za miastem. Ile z tego wyjdzie, to się okaże w praniu.

Idziemy na skróty przez Odrę.

Do zamku w Rogowie.

W przelocie w jednej z wiosek kolejny pałacyk.