Poniedziałek, 22 czerwca 2020 | dodano: 22.06.2020

Rozruch niezbyt sprawny. Wytaczam się dopiero o 6:18. Będzie obsuwa.
Warunki, jakby to powiedzieć, dwuznaczne. Optycznie to kicha. Szaro, dywan chmur, mokre jezdnie, a jak wyszedłem z domu to jeszcze poczułem mżawkę. Jednak mimo tego jest dość przyjemnie. Temperatura w sam raz na krótkie wdzianko, nie wieje i nawet w trakcie jazdy nie jest chłodno. Wkurzają tylko te drobne kropelki osiadające na okularach. Co chwila muszę je przecierać.
Trasa zwykła przez Sarnów, Preczów i Dąbrowę Górniczą. Spokojnie, umiarkowanie dynamicznie. Na rondzie w centrum D. G. chwila niepewności czy mi klient od strony Będzina ustąpi pierwszeństwa. Ustąpił ale tak na ostatnią chwilę. Już miałem się łapać za hamulce.
Oszacowane po drodze na 8 min. spóźnienie udaje mi się zredukować ostatecznie do 6 min.
Na mecie konstatuję też, że wybór klubowej koszulki na dziś nie był dobrym pomysłem. Dominuje w niej barwa biała. W takich warunkach nabiera ona szybko wzorku wiadomego.

Dzień pogodowo smętny. Pochmurno cały czas. Okresami mżawka i czasem opady. Zaczyna wiać. Wytaczam się jak zwykle i od razu wątpliwości. Wdziewać zestaw gumowy czy zawalczyć. Na razie tylko plecak w pokrowcu. Postanawiam zawalczyć. Gdyby było chłodniej to decyzja byłaby inna.
Zaczynam w kropli po swoich śladach aż do Mortimeru. Czasem krople znikają, znów się pojawiają i tak właściwie całą trasę. Raz lekki deszczyk, raz mżawka. Za Expo Silesia skręcam na Starocmentarną i cisnę na Reden i dalej pod Most Ucieczki oraz Zieloną, gdzie wracam na własne ślady aż za światła na "86". Potem kawałek wzdłuż parku Żurawinec w drodze pod szklarnie w Borach Malinowskich i do Malinowic. Potem kolejno Dąbie, Goląsza Górna, Brzękowice Górne, Twardowice. Tu zostawiam balast, który był przyczyną zaginania powrotnego, i wracam przez Górę Siewierską i Strzyżowice prosto do domu.
Mimo tego, że kapało i wiało, jechało się całkiem przyjemnie. Przelot spokojny.