Za chlebem +DPND

Czwartek, 23 kwietnia 2020 | dodano: 23.04.2020

Dziś na początek rundka mniej więcej zwykła do piekarni we wsi czyli terenem pod Urząd Gminy i powrót obok magazynów i przez las Gródkowski z wygięciem koło wsiowego Lewiatana.
Słonecznie, przyjemnie. Chyba dalej wieje ze wschodu ale jakby już nie tak mocno.

Start do pracy na popołudnie. Coraz bardziej ku warunkom letnim się ma ale jeszcze mimo tego jadę w długich spodniach i dwóch lekkich warstwach na górze. I wcale nie jestem jakoś przegrzany. Podmuchy wiatru, które dalej zdają się być z kierunku wschodniego, nie są zbyt ciepłe. Na szczęście nie za mocne. Jest całkiem sporo słoneczka.
Trasa dojazdowa zwykła przez Sarnów, Preczów i Dąbrowę Górniczą. Na mojej wiosce i w Sarnowie sporo "szoszonów". W ogóle ruch jakby się wzmagał.
W pracy jestem z zapasem 7 min.

Powrót bez większego gięcia w kierunku dystansu. Jedynie by uniknąć zrytej i zwężonej drogi. Za to na raczej krótkiej trasie.
Kręcę przez Mec i Środulę do Będzina. Ścieżką przy Kościuszki do ronda UE i przebijam się na skróty na Zamkowe. Stamtąd do lasu grodzieckiego, na drugą stronę (zachodnią) "86" i za centrum Lidla do lasu gródkowskiego. Ten kawałek już dzisiaj grałem ale pasował mi do pomysłu objechania zrytego odcinka "913" między szkołą a tartakiem. Wydostaję się przy nieistniejącym już dworcu kolejowym w Gródkowie i zawijam najpierw pod DINO a potem pod Lewiatana, skąd już prosto do domu.
Niespiesznie, przyjemnie, bez sensacji. Jedyne co mnie dziś, jak również wczoraj, zatrzymało to zachodzące słońce znajdujące się dokładnie nad skrzyżowaniem na Mecu. Niestety aparat nie do końca widział to tak jak ja.