Piątek, 23 września 2016 | dodano: 23.09.2016

Udaje mi się dziś nieco przyspieszyć start ale jeszcze nie jest idealnie. Ruszam o 6:15. Sucho, bezchmurnie, bezwietrznie i zimno. Para bucha z ust przy każdym oddechu. Na polach mgiełki. Jadę bez większego ciśnienia ale ze świadomością, że nie ma czasu na marudzenie i postoje. Zresztą nie bardzo są powody do postojów bo jest grubo przed wschodem słońca i warunki do focenia są słabe. Punkty kontrolne zaliczam w górnych granicach bezpiecznego czasu przelotu. Na DorJan-ie jestem o 6:50. Na mecie ostatecznie z zapasem 2 min. Sama jazda sprawia frajdę ale już warunki nie. Nogi mówią, że w takiej temperaturze nie da się podawać tak jak należy. Na początku też strasznie po uszach było mi zimno. Dopiero po około 4km zaczęły pracować jak radiatory odprowadzając nadmiar ciepła i przestały dawać się we znaki. Niestety chyba niedługo w regularne użycie trzeba będzie wdrożyć czapeczkę :-/

W ciągu dnia ładnie świeciło słoneczko i nawet było omalże ciepło. Jednak nim wyszedłem niebo zaciągnęło się dywanem wysokich chmur i zrobiło się tak nijako. Powrót rozpoczynam kawałkiem terenowym przez lasek zagórski. Potem zwykły odcinek w stronę mostu ucieczki porzucając ten kierunek nieco wcześniej. Przejeżdżam przez przejazd kolejowy niedaleko Lidl-a. Tu jakiś nierozgarnięty "kierownik" zajeżdża mi drogę mimo tego, że sygnalizuję skręt w lewo, gdzie prowadzi droga z pierwszeństwem przejazdu. Chyba jednak wyczułem przeciwnika bo mimo wszystko byłem w gotowości  użyć klamek i do tego też zostałem zmuszony by nie zostać trafionym. Kręcę dalej już spokojnie w stronę oczyszczalni ścieków i w teren wzdłuż torów na Ksawerę. Potem kawałek asfaltem by wbić na ścieżkę na wale Czarnej Przemszy. Porzucam ją przed targiem jadąc między domki jednorodzinne i lawiruję by obrać kierunek na Grodziec. Ścieżką podciągam się za browar i dalej aż pod kościół by zrobić zjazd do Biedronki. Stamtąd już standardowa droga ścieżką do Orlenu i potem terenowo-asfaltowa prosta do domu. Przyjemnie się jechało choć czasem gdzieś po plecach powiało chłodem. Jakoś nie mogę się ciągle przyzwyczaić do tej dość nagłej zmiany pogody :-/ Dołuje konieczność owijania się taką ilością ciuchów. Bardzo to niekomfortowe.